رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری نشست هم انديشی آلودگی هوا در آستانه روز هوای پاك در دانشگاه صنعتی اصفهان

با توجه به نقش و رسالت دانشگاه صنعتی اصفهان در حل مشکلات استان، نشست هم انديشي آلودگی هوا در آستانه روز هواي پاك، در سالن شوراي دانشكده مهندسی منابع طبيعي با حضور تنی چند از اساتید دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي دانشگاه در روز سه شنبه 26 دي ماه 1402 ساعت 10 صبح برگزار گردید. در این نشست که براي بررسي زمينه‌هاي همكاري و هم افزايي توانمندي‌هاي موجود در دانشگاه برای کمک به رفع مشکل آلودگی هوای كلان شهر اصفهان برگزار گردید، اساتید داراي تجربيات پژوهشي و فناوري مرتبط با آلودگي هوا حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست ضمن اتفاق نظر اساتید بر لزوم همراهی و همکاری اساتید دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي دانشگاه برای کمک به رفع مشکل آلودگی هوای كلان شهر اصفهان، مقرر گردید نقش دانشگاه به عنوان یک دانشگاه سبز در کاهش انتشار آلاینده های هوا تبیین گردد و جلسات دوره ای با همراهی مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه و با محوریت مركز تحقيقات منابع طبيعي و محيط زيست دانشکده مهندسی منابع طبیعی برای ارائه طرح های کلان با رویکرد ماموریت گرایی در رفع مشکل آلودگی هوای كلان شهر اصفهان برگزار گردد.

لازم به ذکر است در سال‌هاي اخير آلودگي هوا در كلان شهرهاي كشور از جمله اصفهان به عنوان يكي از بحران هاي محيط زيستي كه پيامدهاي زيانبار اقتصادي، اجتماعي و بهداشتي در پي دارد، مطرح شده است. عبور از اين بحران نيازمند رويكردهاي علمي جامع و استفاده از فناوري‌هاي نوين در بخش‌هاي مختلف است و نقش آفرینی دانشگاه های برتر کشور به عنوان راهبر بیش از هر زمان نیاز است.

همچنین در اين جلسه از ارائه برخط داده‌هاي هواشناسي ايستگاه تحقيقاتي اكوسيستم هاي بيابان(DEFSI)  بر روی تارنمای دانشکده مهندسی منابع طبیعی (https://natres.iut.ac.ir) رونمایی شد و آمادگی دانشگاه برای ارائه داده های این ایستگاه به متقاضیان اعلام گردید.

ایستگاه تحقیقاتی اکوسیستم های بیابان (Desert Ecosystems Field Station, DEFSI)، ایستگاهی اقلیمی- اکولوژیک است که در سال 1397 در شمال شرقی اراضی دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد شده است. این ایستگاه حاصل همکاری مستمر بین دانشکده مهندسی منابع طبیعی، روابط بین الملل دانشگاه و مؤسسه اکولوژی و جغرافیای شینجیانگ وابسته به آکادمی علوم کشور چین(Xinjiang Institute of Ecology and Geography, Chinese Academy of Sciences ) می باشد. با احداث و بهره برداری ایستگاه دفسی از سال 2018 در دانشگاه صنعتی اصفهان، جمهوری اسلامی ایران نیز به شبکه مطالعات اقلیمی - اکولوژی خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین و قاره آفریقا متصل شده است.

لینک خبر

1234

 

تحت نظارت وف ایرانی