رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید نمایندگان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از ایستگاه دفسی

طی بازدید معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان از ایستگاه بین المللی تحقیقاتی اكوسیستم های بیابان (DEFSI) در تاریخ 30 بهمن ماه 1402، هماهنگی های لازم جهت همکاری های بیشتر با دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور استفاده بهینه از داده‌ها و تجهیزات ایستگاه انجام پذیرفت.

در جلسه ای که در ادامه بازدید با حضور اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، هیات رییسه دانشکده مهندسی منابع طبیعی، مدیران گروه های آموزشی و مسئول اجرایی دفسی برگزار شد مقرر گردید اقدامات ستادی و عملیاتی لازم برای هم افزایی در انجام  مطالعات کاربردی در حیطه منابع طبیعی استان  انجام پذیرد.

در این دیدار صمیمانه که با حضور آقایان دکتر برهانی، دکتر پارسادوست، دکتر چوبین و خانم دکتر حجه فروش از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سالن جلسات دانشکده مهندسی منابع طبیعی برگزار شد اعضا به بیان ایده ها، امکانات تحقیقاتی و توانمندی های آموزشی و پژوهشی دو طرف در راستای هم افزایی در کمک به حل مشکلات منابع طبیعی استان پرداختند.

ایستگاه بین المللی تحقیقاتی اكوسیستم های بیابان (دفسی) با همکاری دفتر همکاری های علمی و بین المللی و دانشکده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان و مؤسسه جغرافیا و اكولوژی شیجیانگ از آکادمی علوم کشور چین از سال 1398 در اراضی شمال شرق دانشگاه صنعتی اصفهان احداث شده است. ایستگاه دفسی از نوع ایستگاه‌های هواشناسی- اکولوژیک است که اطلاعات مختلف آب و هوا و خاک را بصورت برخط ثبت می‌کند. با راه اندازی نخستین ایستگاه تحقیقاتی اكوسیستم های بیابان در دانشگاه صنعتی اصفهان، ایران به شبكه مطالعات اقلیمی اكولوژی خاورمیانه، آسیای مركزی، چین و قاره آفریقا پیوسته است.

12

 

تحت نظارت وف ایرانی