رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید دانشجویان دانشگاه از جاذبه های توریستی فریدون شهر

 

با همکاری جمعی از دانشجویان علوم و مهندسی محیط زیست و با حمایت دانشکده منابع طبیعی و معاونت فرهنگی دانشگاه، بازدیدی در تاریخ پانزدهم تیر ماه 1401 از مراتع و جاذبه های گردشگری شهرستان فریدون شهر به سرپرستی آقای دکتر علیرضا سفیانیان برگزار شد. در این بازدید تعداد 23 دانشجو از دانشکده ­های منابع طبیعی، کشاورزی، شیمی و مهندسی شیمی و فیزیک و همچنین آقای  دکتر جوزی، مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فریدون­شهر حضور داشتند.

شروع بازدید در روز اول از شهرستان فریدون­شهر و روستای خویگان علیا و کلیساهای مریم و یوحنای مقدس، که یکی از تاریخی­ ترین کلیساهای روستا است، انجام شد. دیدار و معاشرت با سرکار خانم آناهید، میراث انسانی روستا، بازدید از چشمه لنگان و لذت حضور در کنار رودخانه و استراحت در اقامتگاه بوم­گردی موحدی، صرف نهار در پونه­ زار و گشت و تفریح و آب­درمانی در آبشار پونه ­زار، حضور در فروشگاه لباس گرجی سرکار خانم اسپنانی، طراح لباس گرجی و آشنایی با فرهنگ مردم منطقه و تجربیات ایشان درخصوص کارآفرینی بانوان و در پایان روز، اسکان در اقامتگاه بوم­گردی کسری در روستای سیبک که یک از روستاهای هدف گردشگری در منطقه است و کسب آرامش از چشم ­انداز اقامتگاه انجام شد.

در  روز دوم نیز حرکت به سمت منطقه دودانگه و آشنایی با فعالیت­ ها و زندگی روزمره عشایر و همکاری و همراهی با ایشان در کسب تجربه و لذت بردن در انجام این فعالیت­ ها از نکات بارز و جالب توجه بود. در مسیر برگشت، صرف عصرانه در اقامتگاه عباسی در منطقه تیران انجام شد. لذت بردن از جاذبه ­های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و کسب تجربه در انجام فعالیت­های مختلف و آشنایی با فرهنگ مردم محلی در شهرستان فریدون­شهر و به ­خصوص عشایر ایل بختیاری و معاشرت و صحبت با مردم، از ویژگی ­های تاثیرگذار در این سفر علمی- فرهنگی بود.

لینک خبر: http://isfahancht.ir/Fa.aspx?p=5&aiuid=876e4272-cc4d-45b0-a4dd-e56b0c59a579

 

1

 

تحت نظارت وف ایرانی