رفتن به محتوای اصلی
x

برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست

به منظور فرهنگ سازی در زمینه حفاظت محیط زیست و همچنین ایجاد انگیزه و روحیه در بدنه دانشجویی دانشگاه ها برای گام برداری در جهت حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست، هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست (ویژه دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور) به همت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. این برنامه با همکاری و حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه در دوم اردیبهشت 1403 همزمان با گرامیداشت روز جهانی زمین پاک (22 آوريل) با حضور مسئولان و پژوهشگران در حوزه محیط زیست، در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم آقای دکتر میرغفاری رییس دانشکده منابع طبیعی ضمن اشاره به سوابق و اهمیت برنامه های اعطای جوایز ملی و بین المللی، بر شناسایی و معرفی دانشجویان در زمینه محیط زیست در راستای فرهنگ سازی و اقتدار کشور در مسايل محیط زیست تاکید کردند. 

آقای دکتر بصیری، بنیانگذار دانشکده یکی دیگر از مهمانان ویژه این مراسم بودند که به عنوان نماینده اتاق بازرگانی اصفهان به بیان عوامل ریشه ای مشکلات محیط زیست کشور در زمینه فرهنگ پرداختند. در ادامه جناب آقای دکتر صفوی، معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تقدیر از اقدام شایسته و مستمر دانشکده در برگزاری سالانه این رویداد، از حمایت قاطع هیات رییسه دانشگاه از فعالیت های پژوهشی و فرهنگی دانشجویان در حل مشکلات محیط زیست استان سخن گفتند.

دکتر محسن احمدی، دبیر برگزاری این رویداد با ارایه گزارشی از روند برگزاری هفتمین جایزه بیان داشت: این رویداد به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و انجمن علمی دانشکده منابع طبیعی هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود تا تلاش های علمی و پژوهشی دانشجویان کشور در عرصه محیط زیست را تقدیر کند و فرهنگ حفاظت از طبیعت را در جامعه دانشگاهی را ترویج دهد.

از مهمترین ویژگی های این دوره از برگزاری رویداد جایزه محیط زیست تنوع فعالیت های شاخص دانشجویان در 23 رشته تحصیلی از 26 دانشگاه کشور بود که نشان دهنده رویکرد ویژه علمی دانشگاه های کشور به موضوعات محیط زیستی است.

به گزارش آقای دکتر احمدی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی منابع طبیعی و دبیر برگزاری جایزه، ۷۰ نفر از مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در این دوره از اعطای جایزه شرکت کردند و رویداد در ۵ محور کلی «رساله برتر»، «پایان‌نامه برتر»، «ابداع، اختراع و طرح نوآورانه»، «دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض» و «فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست» برگزار شد و درنهایت ۱۱ نفر به‌عنوان برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط‌زیست شناخته شدند. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: 

مقام برگزیده بخش رساله برتر: فائزه برهانی از دانشگاه تهران

مقام شایسته تقدیر بخش رساله برتر: طاهره کریمی‌نیا از دانشگاه صنعتی اصفهان

مقام برگزیده بخش پایان‌نامه برتر: محمدمهدی صالحی از دانشگاه علم و صنعت ایران

مقام شایسته تقدیر بخش پایان‌نامه برتر: زهرا دهدشتی از دانشگاه صنعتی اصفهان و اسماعیل باقریان از دانشگاه فردوسی مشهد

مقام برگزیده بخش ابداع، اختراع و طرح نوآورانه: مهران سهرابی نیک از دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا بهبهان

مقام برگزیده بخش دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض: محمود کلنگری از دانشگاه کوردوبا اسپانیا

مقام شایسته تقدیر بخش دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض: ریحانه میرانزاده از دانشگاه صنعتی اصفهان

مقام برگزیده بخش فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست: امیر فرح نسب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

مقام شایسته تقدیر بخش فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست: بهنام رحمانی از دانشگاه شهید بهشتی و کیمیا احمدی از دانشگاه صنعتی اصفهان

لینک مشروح خبر:

https://news.iut.ac.ir/news/54504

تحت نظارت وف ایرانی