رفتن به محتوای اصلی
x

ارایه درس شناخت محيط زيست برای دانشجويان رشته هاي فني مهندسي و كشاورزی

در راستاي وظیفه و رسالت دانشگاه‌ها در تبیین نقش و اهمیت محیط زیست به ویژه در مسیر توسعه کشور و ارتقای فرهنگ محیط زیستی در بین فارغ التحصیلان رشته­ های مختلف به خصوص رشته های فنی مهندسی، خوشبختانه با تایید معاونت آموزشی دانشگاه و نیز انتخاب دانشگاه به عنوان یکی از پایلوت­ های آزمایشی ارایه درس شناخت محیط زیست توسط وزارت علوم و فناوری درس مذکور براي عموم دانشجويان در نیمسال اول تحصيلي 1400-1401 توسط همکاران گروه محیط زیست دانشکده ارایه شده است.

اهداف آموزش این درس را می‌توان به صورت خلاصه در چهار مورد كلي شامل تقويت نگرش محیط زیستی، ايجاد انگيزه و كمك به شكوفايي استعدادهاي محیط زیستی و افزايش مسئولیت‌پذیری دانشجويان رشته هاي مختلف و به نوعي ارتقای دانش زیست محیطی تصمیم سازان و تصمیم گیران آينده كشور در سطوح مختلف مديريتي بيان كرد.

در این راستا و به منظور هم افزايي و كاربردي نمودن محتواي درسي به­ ويژه در رابطه با موضوعات و چالش هاي محيط زيستي مهم مطرح در سطح استان اصفهان جلسات هماهنگي بين نمايندگان دانشگاه صنعتي اصفهان و اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان برگزار مي گردد. اولين نشست با محوریت موضوعی روند اجرایی ارائه دو واحد درسی شناخت محیط زیست ویژه گروه های فنی مهندسی و کشاورزی در تاريخ 10/07/1400 در اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان تشکیل شد. طي برگزاري نشست سرفصل های مصوب و پیشنهادی درس شناخت محیط زیست مطرح گردید و مواردی همچون کسب و کارهای سبز، تشکل ها و سازمان های مسئول در حفاظت محیط زیست، چالش‌های محیط زیست و توسعه پایدار، فلسفه، اخلاق و سیاست های محیط زیست برای ارائه در درس شناخت محیط زیست پیشنهاد شد.

1

تحت نظارت وف ایرانی